Édesítsd meg az ételeidet és az életedet cukor nélkül

A cukorral kapcsolatban már bebizonyosodott, hogy nagyobb mennyiségben fogyasztva, mennyire ártalmas az egészségre. Még szerencse, hogy ha valamilyen édes ízre vágyunk, akkor nem feltétlenül szükséges a cukorhoz folyamodunk, hiszen nagyon sokféle táplálék áll rendelkezésünkre, amelyek kielégítik az édesség iránti vágyódásunkat és még csak függőséget, egészségromlást sem okoznak. A cikkben felsorolt táplálékok egyes esetekben ki is válthatják a cukrot, hiszen édes ízviláguk vetekszik a cukor édes ízével és még az egészségünk sem sínyli meg, amennyiben ezeket a táplálékokat fogyasztjuk.
Nem csak a cukor édesítheti meg - Édesítsd meg az ételeidet és az életedet cukor nélkül – a kávénkat vagy éppen a palacsintánkat.

A banán is jó cukor helyett

A banán egy egészséges gyümölcs, hiszen rostban, C-vitaminban és káliumban is gazdag. Azt tudtad, hogy banánnal is édesíthetünk sok mindent? Nem csak a reggeli turmixitalodat, nem csak a zabkásádat édesítheted meg ezzel a gyümölccsel, hanem sütemények, palacsinták, muffinok édesítésére is használhatod. A cukrot így teljesen ki tudod vonni egy-egy adott sütemény készítésénél, így egy jóval egészségesebb desszertet kaphatsz.

A fűszerek édesítőként is működnek

Nagyon sok olyan fűszer létezik, amelyek édes ízvilággal rendelkeznek, s mint ilyenek, nagyszerű cukoralternatívák lehetnek. A fűszerek közül elsősorban a fahéj emelkedik ki, de nagyszerűen édesít a kardamom, a csillagánizs és a szerecsendió is.

A fahéj nem csak édes, de egészséges is, hiszen csordultig van töltve illóolajokkal, ásványi anyagokkal és antioxidánsokkal. A fahéj alkalmas arra, hogy a joghurtot, a leveseket és a süteményeket megédesítsük a segítségével.

Az egzotikus vanília is remek választás

A vanília is nagyon hasznos édesítő lehet a konyhában. Ma már nem meglepő, hogyha fahéjas kávét kérünk a kávézóban, de azon sem kellene csodálkoznunk, ha vaníliával édesítjük meg az italainkat. Ez az édeskés fűszer remekül passzol a kávéhoz, a kapucsínóhoz és a teához is. Ha eddig naponta több csésze kávét is megittál, és mindegyiket cukorral fogyasztottad, akkor ezentúl nem lesz okod lelkiismeret – furdalásra, ha a kávédat vaníliával édesíted.

Almaszósszal is édes az élet

Ha palacsintát sütsz, vagy a reggeli zabpelyhedet szeretnéd megédesíteni, de nem akarsz cukrot használni, akkor készíts frissen almaszószt, ami szintén egy remek cukorpótló lehet.

A méz édes ereje

A méz az egyik legédesebb természetes táplálék, amellyel helyettesíthetjük a cukrot. Mivel a méz jóval édesebb a cukornál, így elegendő csak keveset használnunk abból. A méz nem csak egy nagyszerű cukorhelyettesítő alternatíva lehet, de még tápanyagokban is rendkívül gazdag, hiszen nagy mennyiségben tartalmaz vitaminokat, ásványi anyagokat és enzimeket.

A kókusz is édesít

A kókusz is nagyszerű lehetőség arra, hogy ha édes ízekre vágyunk, vagy meg szeretnénk valamit, például süteményt, pudingot vagy palacsintát édesíteni, de semmiképpen sem szeretnénk hagyományos cukrot használni. Használhatsz kókuszcukrot, de a porrá őrölt kókuszreszelék is nagyon alkalmas arra, hogy a konyhában kiváltsa a cukrot.

Kapcsolódó cikkek

Egyes táplálékok és táplálékok - Testrészeket formáló ételek, amelyek hasznosak is – közötti hasonlóság.

Testrészeket formáló ételek, amelyek hasznosak is

Léteznek olyan táplálékok, amelyek nem csak nagyon hasonlítanak egy-egy testrészünkre, szervünkre, de annak a bizonyos szervünknek az egészségét is szolgálják.

A finom borok ízét kiemelik - Legyél ínyenc! Fogyaszd sajttal a bort! – a finom sajtok.

Legyél ínyenc! Fogyaszd sajttal a bort!

A franciák már évszázadok óta fogyasztanak sajtot a borok mellé. Nem véletlenül, hiszen remek párost alkotnak.

Nem csak a cukor édesítheti meg - Édesítsd meg az ételeidet és az életedet cukor nélkül – a kávénkat vagy éppen a palacsintánkat.

Édesítsd meg az ételeidet és az életedet cukor nélkül

Nem csak cukorral édesíthetjük meg az italainkat és az ételeinket. A cikkben bemutatunk néhány remek cukorpótló fűszert és gyümölcsöt.